Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De energizers peppen je op, laten je energie stromen en je vermoeidheid verdwijnen. Ze helpen om een onrustige sfeer in de klas of in het gezin te doorbreken. Er ontstaat weer een gezellige sfeer. Op de voorkant van iedere kaart staat een tekening met de naam van de oefening en op de achterkant staan de oefening en een tip over wat je nog meer kunt doen.Bron: https://www.ankh-hermes.nl/boek/energizerkaarten-voor-kinderen/
Groepsdynamiek --- Klassenmanagement --- Bewegingsopvoeding --- Concentratie --- Welbevinden --- Gezondheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Patiënt --- Orthopedagogics --- onderwijs --- Games --- Concentratie (Aandacht) --- Tussendoortjes --- Evenwicht --- Coördinatie --- ontspannen --- Yoga --- Bewegingsspelen --- Bewegingsspellen --- Tussendoortje (werkvorm) --- Hoogsensitiviteit
Choose an application
Kinderen die moeilijk informatie onthouden kunnen, als ze naar school gaan problemen krijgen met het oppikken van de leerstof. Voor deze kinderen, de leerkrachten en ouders is dit boek geschreven. Op basis van bestudeerde literatuur en eigen ervaring geven de auteurs geheugenstrategieën die kinderen leren het geheugen zo optimaal mogelijk te benutten. Het geheugen werkt met beeld, geluid, smaak, tast, geur, ruimtelijk inzicht, emotie, taal, en verbanden. Door al deze capaciteiten aan te spreken kan het kind de stof beter leren onthouden. Een belangrijke rol is weggelegd voor aandachtsoefeningen waarbij is uitgegaan van een individuele benadering van het kind.Door het multisensoriele karakter van de training (spreekt verschillende zintuigen en capaciteiten van het geheugen aan) kunnen verschillende soorten leerstof worden geoefend. Ook is een voor- en een nameting opgenomen en is er ruimte voor aanvullende observaties, opmerkingen en suggesties voor verdere hulp aan het kind buiten de training.De training is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar en een boekje met oefeningen en geheugenstrategieën voor thuis is te downloaden van de site.
415.4 --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Geheugenproblemen --- Lager onderwijs --- Concentratie --- Geheugen --- Kinderen --- Geheugentraining --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met concentratieproblemen --- Geheugenspelen --- Studiemethoden --- Geheugen (psychologie) --- Kind --- Geheugenspel --- Studiemethode --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Deze uitgave laat kinderen zien hoe ze op een leuke manier kunnen relaxen. Je kunt ze niet alleen samen met je kind voor het slapengaan, maar op elk gewenst moment van de dag, lezen. Door het visualiseren van eenvoudige beelden en voorwerpen uit het dagelijks leven, worden kinderen ontspannen en kunnen in contact komen met blije gevoelens in henzelf. Aan het eind van ieder verhaal vind je een meditatieve affirmatie, waarmee kinderen de rust kunnen vinden om relaxt te worden en te blijven.
158 --- Ademhaling --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Sprookjes --- Meditatie --- Drama --- lager onderwijs --- Oosterse wijsbegeerte --- Meditatieteksten --- Mindfulness --- Gezondheidszorg --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- relaxatie --- meditatie --- yoga --- Meditatietekst --- Kind
Choose an application
Dit boek presenteert honderd strategieën op een 'fris en fruitige' manier en speelt in op de populariteit van het sms'en onder leerlingen. De strategieën zijn makkelijk te onderwijzen, te oefenen en te repeteren voor leraren.
basisonderwijs --- leren leren --- Didactics of primary education --- motiverend onderwijs --- 450.8 --- Concentratie (Aandacht) --- Organiseren --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Zelfvertrouwen --- Zelfstandig leren --- Methodiek van het studeren --- Motivatie --- Lager onderwijs --- Nederland --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsstrategie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Relax Kids is het unieke format waarmee Marneta Viegas meditatie en visualisatie toegankelijk maakt voor kinderen en hun ouders.
Cognitive psychology --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- relaxatie --- sprookjes (genre) --- meditatie --- Ademhaling --- 158 --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Oosterse wijsbegeerte --- Meditatieteksten --- Meditatie --- Kinderen --- Visualisatie --- Ontspanningsoefeningen --- Sprookjes --- Meditatietekst --- Kind --- Ontspanningsoefening --- Sprookje --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek
Choose an application
Dit fraai geïllustreerde boek laat kinderen zien hoe ze op een relaxte en grappige manier lichaam en geest kunnen ontspannen. Marneta Viegas heeft bekende sprookjes en kinderversjes omgezet in eenvoudige visualisaties. Kinderen kunnen zo in contact komen met de bron van positieve en zuivere gevoelens in henzelf. De 'meditaties' zijn vooral gericht op vrede, liefde en geluk en stimuleren de verbeeldingskracht en creativiteit van kinderen. (Bron: covertekst)
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- filosoferen met kinderen --- relaxatie --- sprookjes (genre) --- meditatie --- 102579.jpg --- Ontspanningsoefeningen --- Meditatie ; kinderen --- Ademhaling --- 158 --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Sprookjes --- Meditatie --- Sprookjes ; jeugdliteratuur --- Oosterse wijsbegeerte --- toegepaste filosofie --- Meditatieteksten --- Meditatietekst --- Sprookje --- Ontspanningsoefening
Choose an application
Dit boek bevat 50 verschillende zwart/wit mandala's op A4-formaat die door de docent kunnen worden gekopieerd, waarna zij door de leerlingen worden ingekleurd. In een praktische inleiding en een instructie voor de docent wordt uitgelegd hoe deze activiteit het beste op een pedagogisch verantwoorde manier gebruikt kan worden. Ook het tekenen van mandala's wordt besproken. (Bron: covertekst)
429 --- Concentratie (Aandacht) --- Mandala's --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- 477.3 --- Agressieve kinderen --- Handboek/cursus --- basisonderwijs --- creatieve vorming --- handboek --- mandala --- orde --- plastische opvoeding --- Occulte wetenschappen - overige onderwerpen --- Handvaardigheid --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Lager onderwijs --- Kleurboeken --- Creatieve vorming --- D30657.jpg --- Mandala --- Kleurboek --- Tekenen --- Muziek
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactic strategies --- bewegingsopvoeding --- circussen --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Creativiteit --- Concentratie --- Fantasie --- Intuïtie --- #gsdbP --- 415.4 --- 622.1 --- Concentratie (Aandacht) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- 411 --- 493.8 --- 607.32 --- Dromen --- Intellectuele ontwikkeling --- Lichaamstaal --- Meditatie --- Relaxatie --- Hogere geestelijke functies --- Kinder- en gezelschapsspelen
Choose an application
Kinderen hebben vaak moeite met aandachtig werken aan een opdracht. Analoog aan de veelgebruikte zelfinstructiemethode met de beertjes van Meichenbaum leert Timbo kinderen stap voor stap hoe ze op een eenvoudige en doeltreffende manier een opdracht tot een goed einde kunnen brengen. Zo leren ze probleemoplossend denken. De Timbomethode voegt een eerste fundamentele stap toe, namelijk 'Eerst aandachtig lezen en goed luisteren'. Met 'Het verhaal van Timbo', het Timbolied, lessen en werkbladen wordt op een speelse manier met de kinderen gewerkt rond het efficiënt aanpakken van een opdracht.De Timbomethode bestaat uit een basis- en een werkboek.
Study methods --- leren leren --- lager onderwijs --- studiemethoden --- 464 --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- probleemoplossend denken --- Concentratie (Aandacht) --- Probleemoplossend denken --- Aandacht --- 450.8 --- Leren --- Probleemoplossend denken ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Lager onderwijs --- Leerstrategieën --- Cognitieve ontwikkeling --- Studiemethoden --- Kleuteronderwijs --- Kinderliederen --- Probleemgestuurd leren --- Basisonderwijs --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Kinderlied
Choose an application
Hoe kun je als leerkracht in het basisonderwijs sommige kinderen in je klas nog beter begeleiden? Hoe pak je het aan als je ziet dat de begeleiding niet het gewenste resultaat heeft? De auteur geeft tips en antwoorden op vragen over gedrag, leren en opvoeding. Het orthopedagogisch en orthodidactisch handelen van de leerkracht levert een belangrijke bijdrage aan de optimale ontwikkeling van kinderen. Het boek is geschreven voor (startende) leerkrachten uit het basisonderwijs, (startende) remedial teachers en voor begeleiders van (startende) leerkrachten
leerproblemen --- Teacher education. Teacher's profession --- orthodidactiek --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- lerarenopleiding --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthodidactiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- didactiek --- gedragsproblemen --- zorgverbreding --- 464 --- Adaptief onderwijs --- Autisme --- Concentratie (Aandacht) --- Handelingsgerichte diagnostiek --- Handelingsplannen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Werkhoudingsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Orthopedagogiek --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|